.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارنامه 2 ساله شفقت از دیدگاه برخی فعالین سیاسی


تهیه گزارش درخصوص عملکرد دو ساله ابوطالب شفقت استاندار بوشهر در حالی انجام می گیرد که رسانه های محلی استان خبر قطعی تغییر وی را منتشر کرده اند. در گفتگو با برخی چهره های سیاسی و مطبوعاتی استان بوشهر بر آن شدیم تا در فضایی آزاد نقاط قوت و ضعف عملکرد وی را به سئوال بگذاریم.
در آستانه تغییر شفقت بر آن شدیم تا ضمن بررسی مجدد کارنامه وی، چالش ها و اولویت های اساسی استاندار بعدی بوشهر را از منظر چهره های سیاسی، مطبوعاتی و ... مورد تحلیل قرار دهیم.
در این بین عسکر جلالیان نماینده دیر، کنگان و جم با این استدلال که این سئوالات نفعی برای توسعه استان ندارد، از پاسخگویی طفره رفت. شنبدی معاون سیاسی استانداری بوشهر بارها ما را به عدم پرداختن به این مباحث دعوت کرد. پورفاطمی نماینده دشتی هرگز تلفنش را روشن نکرد تا نظرش را جویا شویم و ...
آن چه در ادامه می آید گفتگوی لیان در آستانه تغییر استاندار بوشهر و ورود استاندار جدید به ساختمان قرمز خیابان امام در بوشهر و تصدی مسئولیت ارشد اجرایی این استان است که تقدیم خوانندگان این نشریه می شود.
سئوالات ما در این گفتگو به شرح ذیل بود:
1) کارنامه ابوطالب شفقت استاندار فعلی بوشهر را در طول دو سال مدیریت ارشد اجرایی استان چگونه ارزیابی می کنید؟
2) چقدر شفقت استاندار بوشهر را در پیشبرد امور محوله، تحقق مطالبات مردم از دولت و ارائه تصویری کارآمد از یک مدیر اجرایی دولت احمدی نژاد موفق می دانید؟
3) در حال حاضر که رفتن شفقت از بوشهر قطعی شده است، این تغییر و تحول را به نفع استان می دانید یا به ضرر استان؟
4) مهمترین چالش های استاندار بعدی استان را در حوزه های مختلف چه چیزهایی می دانید؟


مهندس غلامرضا بازدار مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری بوشهر:به اعتراف همگان روح دین محوری و رعایت اخلاق سیاسی در تعاملات مدیریت ارشد استان حاکم بود

عملکرد مدیران، به ویژه اگر مدیریت ارشد و کلان باشد، با توجه به پارامترهای مختلف محیطی، فردی و اجتماعی قابل ارزیابی است. برای ارزیابی عملکرد مدیریت ارشد استان در 2 سال گذشته می بایست به همه شرایط و پارامترهای استان توجه کرد. از طرفی باید دید، نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت ارزشی چه شاخص ها و اهدافی را دنبال می کند که عملکرد افراد و مجموعه ها به میزان حرکت در این مسیر قابل ارزیابی است.
خطوط وضعیت استان را می توان این گونه ترسیم کرد:
1) استانی غنی و استراتژیک از جهت منابع و صنایع گازی و نفتی 2) استانی با مردمان سخت کوش، قانع، ولایی 3) عدم توازن شتاب، توسعه سرمایه انسانی متخصص با شتاب رشد صنعت در استان 4) با وجود این که افراد خوشرو تأثیرگذار فرهیخته در استان همیشه به مردم و انقلاب در حال خدمتند ولی همراه استان از عدم بلوغ سیاسی و اجتماعی بعضی از خواص خود ضربه های سنگین دیده است و...
از طرفی تعدادی از معیارهای مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ترتیب زیر است:
1) دلبستگی قوی به حدود و احکام دین مبین اسلامی و خط امام و انقلاب و رعایت اخلاق سیاسی 2) اعتقاد و دلبستگی عمیق به ولایت مطلقه فقیه و اطاعت تکلیف مدارانه و از سوی حب ولایی عمیق از ولی فقیه 3) از روحیه قوی خدمتگذاری، مهرورزی نسبت به آحاد مردم برخودار باشد. 4) کارآمد و متخصص در امر مدیریت و آشنایی عمیق با حوزه های وظایف 5) آمادگی ایثار نمودن و هزینه کردن بخاطر ارزش ها و احقاق حق مردم 6) عدم تمکین نسبت به زیاده خواهی افراد ذی نفوذ و حفظ استقلال مدیریتی ها در عین حال مشورت کردن به طور مستمر با افراد کارشناس و صالح در امور مختلف.
حال با عنایت به خطوط فوق می توان مدیریت ارشد استان در دو سال گذشته را ارزیابی کرد:
1) مدیریت ارشد استان در دو سال گذشته موفق شد با مطالعه همه جانبه و دیدن مسائل مختلف استان، سند چشم انداز و سیاست های کلی استان را تدوین کند. شاه بیت این سیاست ها، توسعه شتابان سرمایه انسانی استان بود. رویکردی که در صورت پیگیری در میان مدت و بلندمدت باعث تعالی شتابان استان خواهد شد.
2) به اعتراف همگان در تعاملات مدیریت ارشد استان در این دو سال، روح دین محوری و رعایت اخلاق سیاسی حاکم بوده است. موضوعی که گم شده جهان معاصر ماست. اگر منصفانه قضاوت کنیم خواهیم گفت که صداقت در گفتار و رفتار، عدم ظاهرکاری و ریاکاری، حفظ آبروی افراد و ... در این دو سال در تعاملات مدیریت ارشد استان به وضوح قابل ذکر است.
3) افتخار یک مدیر در حکومت اسلامی، سرباز ولایت بودن است. الحمداله به صراحت دیدیم که در این دو سال شعار قوی و عملی مدیریت ارشد نظام این بود که «ما سرباز ولایت هستیم». توجه عملی و جدی به فرامین مقام معظم رهبری در برگزاری دوره های بصیرت، توسعه مراکز پژوهشی و دانشگاهی، اهتمام به بحث نخبگان، تدوین نقشه علمی استان، راه اندازی مرکز راهبری مهندسی فرهنگی، توجه جدی به محرومان، خدمت بی حاشیه به مردم، ارتباط قوی و عمیق با روحانیت اصیل و به ویژه شخص نماینده معزز ولی فقیه در استان و ...
4) فراهم آوردن محیطی علمی، تخصصی و با آرامش برای مدیران استان جهت خدمت رسانی بیشتر و شتاب بخشیدن به توسعه استان از دیگر شاخص های مدیریت ارشد استان بوده است.
5) عدم تمکین در برابر افراد زیاده خواه سیاسی کار و سیاست زده و اصولی برخورد کردن با افراد باج خواه را می توان از نقاط قوت مدیریت ارشد دانست.
در پایان ذکر این نکته را مهم می دانم که ما مدافع خط تابناک مدیریت ولایی و انقلابی هستیم و انشاءاله همواره در استان عزیز، مدیریت ولایی و انقلابی حاکم باشد. با این حال از دولت اصولگرا و انقلابی می خواهیم که این خط مدیریت ولایی را در سالهای آینده در استان همچنان حفظ و تقویت نماید.

مهندس ایوب پاپری مقدم نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی:خواسته های تاریخی مردم استان بسیار بیشتر از فعالیت های شفقت است


1) در ابتدای ورود و ماه های اول عدم شناخت ایشان از استان و نیروها، کار را برای ایشان قدری مشکل کرده بود، عدم تغییرات مدیران به عنوان یک نقطه قوت ایشان بود، تقویت معاونین عمرانی و برنامه ریزی علی رغم فشارهای زیادی که وارد شد، قابل ستایش است. ولی استفاده از نیروهای غیربومی در پست های مدیریتی از نقاط ضعف ایشان است.
2) مطالبات استان بوشهر به دلیل بی توجهی تاریخی بسیار زیاد است. اقدامات عمرانی با توجه به اعتبارات خوبی که توسط دولت تزریق شد، خوب بود. مشکلاتی از قبیل کم بودن اعتبارات مناطق ویژه، باعث کندی پروژه ها شد که نمی شود گفت استاندار مقصر است، ولی وزارت نفت نتوانست خواسته های مردم استان را در مصوبات سفر برآورده نماید. استاندار به هر دلیل نتوانست، رسانه های محلی را با خود همراه نماید که یک نقص است. مدیریت استان نتوانست کشاورزان خسارت دیده را راضی کند. تکلیف پتروشیمی های برازجان و گناوه هنوز مشخص نشده است. بهر حال تلاش های ایشان زیاد بود و اقدامات زیادی انجام دادند، ولی خواسته های تاریخی مردم ما بسیار زیادتر از فعالیت ایشان بوده و هست.
3) در حال حاضر که استاندار آشنایی نسبی از استان پیدا کرده و از طرف دیگر کسانی که از طرف دولت به عنوان استاندار مطرح می شوند و اتفاقاً بومی نیستند به نظر من به نفع استان است ایشان تا انتخاب یک استاندار بومی، حضور داشته باشد.
4) به نظر من در حوزه نفت و گاز، اجرای مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری، احداث راه آهن جنوب شمال، تصویب طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر، راه اندازی پروژه های اشتغال پتروشیمی در دو شهرستان بوشهر و دشتستان، جلب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و تعامل با مدیران و امنیت اجتماعی استان از اولویت های کار استاندار جدید خواهد بود.

عبداله فاتحی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر:شفقت در چند ماهه اخیر دچار روزمرگی شده بود

1) کارنامه ایشان را مثبت ارزیابی می کنم. ایشان از سابقه پاسداری، مجاهدت و تجربه استانداری مازندران برخوردار بودند و با سعی و تلاش فراوان خدمات ارزنده ای را به مردم بوشهر ارائه دادند. خداوند به ایشان جزای خیر دهد.
2) در پیشبرد فرهنگ اصولگرایی و به کار گرفتن اصولگرایان در مسئولیت های حساس که خواست مردم بود خیلی موفق نبود هر چند در این زمینه هم تلاش های خوبی داشت. در زمینه اشتغال و آموزش نیروهای آماده به کار و استفاده از نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی و عسلویه هم که یکی از مطالبات مردم بود تلاش هایی کرد ولی تأثیر چشمگیری بر زندگی مردم و جلب رضایت آنها نداشت. البته در توسعه علم، صنعت و سرمایه گذاری در استان نقش مؤثری داشتند.
در ابعاد سیاسی و هماهنگی با نیروهای اصولگرا ضعیف عمل کردند و اعتقادی به نقش احزاب اصولگرا نداشتند و حمایت و پشتیبانی خوبی هم از آنها نکردند. حتی یکبار هم از ما به عنوان یک حزب اصولگرا و حامی دولت احمدی نژاد دعوت نکردند تا نظرات ما را بشنوند.
مسئولین ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد هم از ایشان ابراز نارضایتی می کنند و معتقدند که در تغییر مدیریت ها از نظرات آنها استفاده نکرده است. اما ناگفته نماند که اینجانب ایشان را فردی باتقوا و پاک دست و دلسوز، غیرتمند و دارای عرق دینی و مذهبی می دانم و علت عدم موفقیت ایشان را غیربومی بودن و عدم آشنایی با افراد آگاه و دلسوز استان می دانم.
3) ایشان در چند ماه اخیر به نوعی روزمرگی دچار شده است و دست به تغییر و تحول اساسی نمی زند. بدیهی است اگر استاندار جدید فردی بومی و اصولگرا و توانمند باشد، رفتن ایشان به نفع استان است ولی اگر به جای ایشان یک غیربومی و ناآشنای دیگر بیاید نفعی که ندارد ضرر هم دارد.
4) الف) در حوزه فرهنگ، حمایت از لایحه حجاب و عفاف و حمایت از نیروهای اصولگرا ب) در حوزه اشتغال ایجاد کار و آموزش نیروهای آماده به کار و استفاده از نیروهای بومی در شهرک های وابسته به پارس جنوبی و عسلویه ج) در حوزه اقتصاد کمک به کشاورزان و صنعتگران استان د) در حوزه سیاسی تعامل و ارتباط نزدیک با احزاب و رسانه های اصولگرا هـ) در حوزه مدیریت ارتباط تنگاتنگ با امام جمعه و نماینده ولی فقیه و نماینده خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب جایگزین نیروهای اصولگرا و توانمند به جای نیروی بی تفاوت و بی انگیزه در رأس ادارات.

عبدالرسول خلیفه مدیرمسئول هفته نامه ماهرویان:شفقت در حوزه های مختلف تقریباً کارنامه ای قابل قبول داشته است


1) با توجه به این که آقای «شفقت» پیش از این که مسئولیت استانداری بوشهر را به عهده بگیرد، در سمت استاندار استان مازندران مشغول به خدمت بوده است و ایشان در دولت جناب آقای «احمدی نژاد» نیز دارای سمت های اجرایی بوده اند، لذا در طی دو سال خدمت ایشان در استان ساحلی بوشهر نیز وی به عنوان استاندار، در راستای اهداف و سیاست های دولت نهم و دهم در زمینه توسعه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و... اقدامات موثری انجام داده اند که پرداختن به جزییات آن از حوصله این بحث خارج است. در مجموع باید کارنامه دو ساله جناب مهندس شفقت را در حوزه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی کارنامه ای نسبتاً قابل قبول ارزیابی کرد.
2) من فکر می کنم آقای شفقت در این مدت دو سال خدمت، نسبت به استاندار ماقبل خود کمتر شعار داده اند و بیشتر به عمل پرداخته اند. چیزی که جزء شعارها و اهداف دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد است و آن خدمت صادقانه و به دور از هیاهو و غوغاسالاری است. در زمینه تحقق مطالبات منطقی مردم و دولت نیز ایشان تا حدود زیادی موفق بوده اند.
3) تغییر و تحولات در همه ی دولت ها امری معمول و عادی به نظر می رسد. در مورد این که تغییر استاندار فعلی به ضرر استان خواهد بود یا

به نفع استان، نمی توان پیش بینی کرد که استاندار بعدی در زمینه پیشبرد اهداف دولت و تحقق مطالبات مردم، چگونه عمل خواهد کرد؟ آیا ضعیف تر خواهد بود یا قوی تر؟ که قضاوت این امر را به آینده باید سپرد. اما مسئولان رده بالای استان اعم از نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در زمینه تغییر استاندار همه ی جوانب را در نظر بگیرند و گزینه ای را انتخاب کنند که بتواند با اهداف و برنامه های دولت جناب آقای احمدی نژاد سازگاری داشته باشد و مرد عمل و کار باشد.
4) پیگیری و اجرای مصوبات دولت در سفرهای استانی به استان بوشهر، اشتغال بیشتر نیروهای بیکار استان در صنایع نفت و گاز و... از مهم ترین چالش هایی است که توسط استاندار بعدی در زمان حاضر می بایست در استان تحقق یابد.

غلامحسین پولادی فرماندار سابق تنگستان:تغییر استاندار به نفع پیشبرد اهداف دولت در استان است

1) کارنامه هر مدیر از جمله هر استاندار را باید از دو جنبه و دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد. یکی جنبه اداری و ساختاری مسئولیت آن مدیر و دیگری جنبه ابتکار، نوآوری و خلاقیت آن مدیر در مجموعه ای که تحت اشراف، نظارت و مدیریت آن مدیر قرار دارد. درخصوص جنبه اداری و ساختاری کار استاندار به نظر بنده تفاوتی بین آقای شفقت، افراشته یا تبادار و امثالهم نیست و هر کدام از آنها علی الاصول مجری برنامه های دولت در استان بوده و هستند و امورات مدیریتی محوله را به طور سیستماتیک و به اصطلاح بطور روتین انجام داده و می دهند امّا از نظر جنبه دوم یعنی ابتکار، نوآوری و خلاقیت در شیوه مدیریت بخت چندان با آقای شفقت یار نبوده است.
هر چند آقای شفقت سعی کرده است در امر مدیریت استان کارنامه موفقی از خود ارائه دهد امّا ارتباطات دیداری و مردمی اندک وی با آحاد مردم استان در شهرستان های 9 گانه استان بوشهر در مقایسه با استاندار پیشین، تعامل سلبی و نه چندان حسنه وی با اصحاب رسانه و عدم بهره برداری لازم از پتانسیل های مدیران تحت امر خود موارد ضعف کارنامه مدیریتی ایشان است.
2) یکی از ویژگی های مهم دولت آقای احمدی نژاد و بلکه یکی از ویژگی های برجسته شخص رئیس جمهور که باعث موفقیت بالای وی و اخذ رأی اعتماد گسترده مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری شد دیدارهای مردمی و چهره به چهره وی با آحاد جامعه و بررسی مسائل و مشکلات آنها از نزدیک بوده و هست. آقای شفقت به عنوان نماینده رئیس جمهور در استان بوشهر نتوانسته است در این خصوص عملکردی همانند وی داشته باشد.
نکته دیگر اینکه در دوره دو ساله مدیریت آقای شفقت بر استانداری بوشهر، تغییرات مدیریتی در سطح مدیران کل رؤسای سازمان ها، فرمانداران و بخشداران صورت گرفت. تغییراتی که قطعاً روند توسعه استان را با چالش جدی روبرو کرد. زیرا از یک سو بخش عمده ای از ذهن و اندیشه مدیریت ارشد استان را به جای رسیدگی به مسائل اصلی و زیربنایی استان به مسائل کسل کننده و حاشیه ای این عزل و نصب ها معطوف کرد و از سوی دیگر مدیرانی که در طول سه ساله اول دولت نهم تجارب کاری ارزنده ای کسب کرده بودند و می توانستند دست و بازوی خوبی برای استاندار جدید باشند از صحنه خدمتگزاری کنار گذاشته شدند.
3) هر تغییری لزوماً زمینه ساز تحول نیست. امّا با توجه به هجمه تبلیغاتی گسترده ای که اخیراً علیه آقای شفقت صورت گرفته و تأثیرات منفی این هجمه ها بر انگیزه کاری و نیز با توجه به انتظاراتی که در عامه مردم اعم از سیاسیون و غیرسیاسیون استان مبنی بر تغییر استاندار ایجاد شده است به نظر می رسد که انجام این تغییر من حیث المجموع به نفع پیشبرد اهداف دولت در استان باشد.
4) طیف های مختلف جامعه هر کدام به فراخور وضعیت و موقعیت خاص خود انتظارات ویژه ای دارند بازرگانان و تجار خواستار تسهیل داد و ستد و رونق کسب و کار تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی هستند.
کارگران خواستار شغلی پایدار در مراکز کارخانه ها و کارگاه های صنعتی هستند. روزنامه نگاران اصحاب رسانه مطالبات خاص خود را دارند. سیاسیون جناح های مختلف خواستار برخورداری و بهره مندی متعارف از حقوق سیاسی خود هستند. عامه مردم خواستار ایجاد فرصت های شغلی برای فرزندان خود هستند موضوعی که رئیس محترم جمهور استاندارانش را به طور جد موظف به تحقق آن کرده است.
علی ایحال کار استاندار کار ملک است که نیازمند تلاش، تدبیر و تأمل فراوان است.

شکراله عطارزاده نماینده سابق بوشهر:بوشهر نیازمند استانداری است که عرضه و جرأت دریافت حقوق مردم را از وزارت نفت داشته باشد

1) آقای شفقت زمانی پا به استان بوشهر گذاشت که تصویر مدیریت کلان استان در مرکز (نهاد ریاست جمهوری) متصور خوبی نبود. آن چه از استان به گوش می رسید، بدخُلقی سیاسی نسبت به یاران دولت بود تا آنجا که شخص آقای دکتر احمدی نژاد بارها خود وارد منازعات سیاسی استان شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.
استاندار سابق، فرصت طلائی تداوم حضور یک استاندار بومی را از استان گرفته بود و دولت به طور جدی در پی آن بود که به این مدیریت که ماهیت درونی خود را در عدم همراهی قلبی با دولت نشان داده بود، پایان دهد. استاندار سابق که خود با نیروهای حامی دولت درگیر بود، تلاش کرد دامنه درگیری ها را به کانون های دیگر قدرت در استان بکشاند. او با شیطنت خود، نماینده سابق ولی فقیه در استان و جمعی از ائمه جمعه و روحانیت را هم برای آمال و آرزوهای دنیایی خود به این منازعات سیاسی کشاند، تا خود همچنان در جایگاه استانداری حفظ کند.
او حتی نزدیکترین دوستان همکار خود را با فشار و تهدید وارد یک دعوای قضایی کرد که نیاز به طرح آن دعوی در محاکم نبود و در حقیقت برای کوبیدن مخالفان، سر یک دوست، همکار و رفیق همراه را برید البته ظاهر این کار حمایت از او بود، ولی حقیقت امر چیزی غیر از این بود.
بی انضباطی مالی، بذل و بخشش های فراوان و ایجاد یک سیستم ناکارآمد برای همراه ساختن افراد، شگرد مدیریت سابق، قبل از ورود آقای شفقت بود که استان را دچار تزلزل کرده بود.
پروژه های مهم سفر اول و دوم دولت اکثراً دچار توقف و حتی بعضاً کمترین قدمی برای شروع آنها برداشته نشده بود و می بینید که حتی پس از دو سال از حضور یک استاندار جدید هم این پروژه ها همچنان دچار مشکل می باشد.
استاندار سابق بیشتر به یک کارگردان سینما می ماند. او بخش زیادی از وقت خود را صرف آن می کرد که چگونه دوربین صدا و سیما او را با ژست های مختلف به تصویر بکشد. باید لباس کارگران شهرداری را می پوشید و با لباس زرد آنان، به مردم نشان داده می شد. باید 24 ساعته، دوربین در اطاق کارش حاضر بود و عطسه کردنش را هم گزارش می کردند.
در چنین فضایی که یک هزارم آن را بیان نکردم آقای شفقت وارد استان گردید.
در حالی که تصمیم دولت سپردن مسئولیت استانداری بوشهر به آقای ندیمی نماینده سابق لاهیجان بود که من معتقدم اگر گذاشته بودند این اتفاق بیافتد، بالاترین سطح توسعه و پیشرفت را می توانستیم شاهد باشیم چون آقای ایرج ندیمی سوای از گرایش سیاسی اش، یک دنیا فکر، تلاش و مدیریت بود.
در آخرین لحظات در حالی که آقای احمدی نژاد هم در جلسه دولت از آقای ندیمی حمایت کرده بود ولی عده ای از وزراء که از دست او در زمان نمایندگی اش به ستوه آمده بودند و با هدایت معاونت پارلمانی وقت وزارت کشور به گونه ای جلسه دولت طراحی و برنامه ریزی شد که ندیمی در دولت رأی نیاورد و از طرف دیگر آقای شفقت که امیدی به حضور مجدد در پست استانداری نداشت، بدون هیچ شناخت و انگیزه ای به بوشهر وارد شد.
آقای شفقت پس از عزل در مقام قبلی اش،چندان انگیزه ای برای کار در این دولت نداشت. لذا می بینیم از بدو ورود ایشان به استان تا آخرین لحظات حضورش فضای کار در استان تا حد زیادی تعطیل می گردد و البته اگر منصفانه قضاوت کنیم تنها نقش شفقت آن بود که دو سال یک سکوت و خواب عمیق در سیستم اجرایی و مدیریتی استان به وجود آید. همه مبهوت و حیران به همدیگر نگاه کنند و هیچ کس از دیگری توقع کار نداشته باشد. حالا اگر اسم آن را «آرامش بگذاریم یا آتش بس سیاسی» آن هم یک برداشت است.
2) اگر آمار امور محوله را می خواهید، بروید گزارش های معاونت عمرانی استانداری را بگیرید و فکر کنید چرا سفر دولت به بوشهر مرتب دارد عقب می افتد. من معتقدم پیگیری های کار و پروژه های بزرگ اقتصادی استان در زمان استاندار سابق قربانی درگیری های سیاسی استاندار شد و استاندار بعدی آمادگی اجرای آن پروژه ها را نداشت. از مطالبات مردم بگویم که مردم در یک حیرانی و سرگردانی در این استان روزگار می گذرانند. خودشان هم یادشان رفته است که چه مطالباتی دارند! بهتر بگویم بی تفاوتی بر زندگی مردم استان ما سایه افکنده است. آنها مثل قایق هایی هستند که در کنار ساحل آرام گرفته اند موجی نیست که آنان را تکان دهد و به حرکت درآورد. هیچ کاری جدی برای تغییر در روحیه و ذائقه مردم انجام نمی گیرد. لذا من مدیریت آقای شفقت را در بُعد برقراری ارتباط روحی و معنوی با مردم استان را نیز در سطح بسیار پایینی می دانم.
3) قطعاً این تغییر و تحول را بنده به فال نیک می گیرم و معتقدم اگر دولت می خواهد این استان رنگ دگرگونی و تغییر را حس کند باید مدیری بابرنامه انتخاب نماید که شناخت کافی از استان و مشکلات آن داشته باشد. نیروی بیگانه با استان تکرار همان حکایت آقای شفقت می شود.
4) معتقدم حضور یک مدیر ارشد بنام استاندار، نیازمند داشتن یک تیم قوی مدیریتی است. اگر استاندار جدید بخواهد موفق باشد باید مدیرانی کارآمد داشته باشد. با این سیستم، کار استان به جایی نمی رسد. لذا با اصرار بر حضور مدیرانی که دست چپ و راست خود را نمی شناسند نباید وقت مردم را ضایع کرد.
استان بوشهر نیازمند مدیری است که جرأت و عرضه دریافت حقوق مردم این استان را از وزارت نفت داشته باشد. بخش عمده ای از سرنوشت این استان به نفت و گاز گره خورده است. لذا مدیری لازم است که قبل از این که منافع شخصی خود را پیگیری کند منافع مردم را در درون نفت جستجو نماید. لذا استاندار جدید باید بالاترین سطح تعامل را با نفت داشته باشد که در آن تعامل، عزت استان بوشهر دیده شود.

عباس دهقان رئیس شورای اسلامی استان بوشهر:شفقت نسبت به مسائل استان احساس مسئولیت داشت

1)آقای مهندس شفقت با توجه به یک دوره تجربه مدیریت ارشد سیاسی در زادگاهش مازندران و با نظر به سطح تحصیلات و آشنایی با محیط های آموزشی و دانشگاهی و نرم افزاری، با یک نگاه خوب وارد استان بوشهر شده و آن چه را که در حوزه های مختلف باعث توسعه می شود در دستور کار خود قرار دارند.
آقای شفقت دردوبرنامه اول ودوم سفر ریاست

جمهوری در فضای استان بوشهر حضور ?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اون ور مرز 6 تير 1389
خوب بوده.......................................
..................................................
..............

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.